CARDUL SANITAR

* Informatiile au fost preluate din pagina oficiala a Serviciului de Sanatate Madrid, www.madrid.org

Prezentare

Ministerul Sănătății din Spania oferă informații despre cardul individual de sănătate al Comunității de Madrid, la ce foloseste si cine il poate solicita. Puteți efectua anumite operatiuni de gestionare online, de exemplu, solicitarea cardului sanitar pentru prima data sau in caz de furt, deteriorare sau pierdere a acestuia. De asemenea, puteți solicita online modificarea adresei de domiciliu, al numarului de telefon si al adresei de email. Este esential sa mentineti actualizate datele dumneavoastra personale, ca sa vi se poate oferi cele mai bune servicii de asistenta sanitara. Cu datele cardului dumneavoastra sanitar puteti consulta drepturile care vi se acorda ca si posesor al acestui card.

Asistenta sanitara oferita cetatenilor straini

Pacientii straini neinregistrati, nici autorizati sa domicilieze in Spania, vor beneficia de asistenta medicala gratuita in urmatoarele cazuri:

  1. Daca tratamentul medical a inceput inainte de 31 august 2012.
  2. Urgenta, boala grava sau accident, indiferent de cauza, pana in momentul vindecarii.
  3. In timpul sarcinii, a nasterii si dupa nastere, si in cazul minorilor.
  4. Persoanelor care solicita protectie internationala, a caror sedere in Spania a fost autorizata din acest motiv, atat timp cat se afla in aceasta situatie.
  5. Victimelor traficului de fiinte umane in perioada de refacere, a caror sedere temporara in Spania a fost autorizata pe peroada refacerii, atat timp cat se afla in aceasta situatie.
  6. In cazuri de diagnostic de sanatate publica atunci cand se estimeaza ca procesul patologic va fi inferior perioadei de un an.

Gestiuni asupra cardului sanitar

  • Solicitarea cardului sanitar pentru prima data.
  • Solicitarea unui duplicat in caz de furt, deteriorare sau pierdere a acestuia.
  • Modificarea domiciliului personal.
  • Modificarea situatiei personale (titular de drept, beneficiar de titular, pensionar sau beneficiar de pensionar).

Cum se pot realiza aceste gestiuni?

Solicitare online: Puteti solicita online cardul sanitar. Aceasta modalitate este disponibila tuturor persoanelor inscrise la serviciul de Securitate Sociala ca si salariati, pensionari su beneficiari. Este necesar sa fiti in posesia unui DNI electronic sau a unui certificat digital. Puteti autoriza ministerul sa verifice datele necesare fara sa fie nevoie sa prezentati nici un fel de documente acreditative.

Intrati AICI pentru a solicita online cardul sanitar

Solicitare personala: Puteti solicita cardul sanitar in centrul de sanatate de care apartineti.


Consultati AICI centrul de sanatate de care apartineti dupa domiciliu

Dupa validarea solicitarii dumneavoastra, veti primi cardul sanitar prin posta, la adresa indicata. Cand veti primi cardul sanitar, verificati ca toate datele inscrise pe acesta sa fie corecte. In cazul in care nu sunt corecte, comunicati acest fapt centrului de sanatate in cel mai scurt timp.

Documente necesare

Salariati, pensionari si beneficiari

Cu caracter general, indiferent de situatia laborala, trebuie prezentate urmatoarele documente:

  1. Documentul de identitate. In cazul cetatenilor straini: permisul de rezidenta valabil. In cazul minorilor de 14 ani, in absenta documentului de identitate sau a permisului de rezidenta, trebuie prezentat Livretul de Familie.
  2. Dovada de domiciliu emisa de Primarie (empadronamiento) cu maxim 90 zile inaintea prezentarii documentatiei. Daca domiciliati in Madrid, puteti solicita online acest document.
  3. Un certificat care sa ateste dreptul la asistenta sanitara sau documentul de afiliere la Serviciul de Securitate Sociala, emis de INSS (Institutul Național de Securitate Socială), în care solicitantul sa fie inscris ca salariat, pensionar sau beneficiar al unui titular al acestui drept.

Persoane neasigurate prin sistemul de Securitate Sociala

Persoanele neasigurate trebuie să meargă la CAISS (Centrul de Asistenta si Informare a serviciului de Securitate Socială), cel mai apropiat de domiciliu, cu o programare prealabilă ce se poate face prin telefon sau online. Aici solicitati certificatul care sa ateste dreptul la asistenta medicala, pe care il veti prezenta in centrul de satatate de care apartineti impreuna cu restul documentelor necesare, dupa cum urmeaza:

  1. Documentul de identitate. In cazul cetatenilor straini: permisul de rezidenta valabil. In cazul minorilor de 14 ani, in absenta documentului de identitate sau a permisului de rezidenta, trebuie prezentat Livretul de Familie.
  2. Dovada de domiciliu emisa de Primarie (empadronamiento) cu maxim 90 zile inaintea prezentarii documentatiei. Daca domiciliati in Madrid, puteti solicita online acest document.
  3. Un certificat care sa ateste dreptul la asistenta sanitara sau documentul de afiliere la Serviciul de Securitate Sociala, emis de INSS (Institutul Național de Securitate Socială), în care solicitantul sa fie inscris ca titular sau beneficiar al acestui drept.

Solicitarea cardului de sanatate in caz de pierdere, furt sau deteriorare

Cu caracter general, trebuie prezentate urmatoarele documente:

  1. Documentul de identitate. In cazul cetatenilor straini: permisul de rezidenta valabil. In cazul minorilor de 14 ani, in absenta documentului de identitate sau a permisului de rezidenta, trebuie prezentat Livretul de Familie.
  2. Documentul de plata 030, in valoare de 10,10 euro, ce constituie taxa de emitere a cardului din motive neimputabile Administratiei. Acest document de plata il puteti obtine in Centrele de Asistenta Medicala Primara, in punctele de informare si asistenta a cetatenilor ale Comunitatii de Madrid sau se poate descarca din pagina web www.madrid.org.
  3. Vor fi scutite de la plata acestei taxe persoanele cu venitul minim (REMI) furnizat de Ministerul Afacerilor Sociale din Comunitatea Madrid, care trebuie aduca documente doveditoare.

    odalitatile de plata sunt:

    1. In numerar, in una din organizatiile colaboratoare: Banco Popular, Banco Sabadell, Banco Santander, Bankia, BBVA si Caixabank
    2. Prin intermediul bancii electronice, prin transfer bancar sau prin card, daca se afla in posesia unui certificat digital, prin pagina web de www.madrid.org.

    Acest document trebuie adus, impreuna cu restul documentatiei, in centrul de sanatate, in cazul in care se solicita personal cardul de sanatate, sau trebuie prezentat ca si document atasat, in cazul solicitarii online.

  4. IN CAZUL SCHIMBARII DE DOMICILIU: Dovada de domiciliu emisa de Primarie (empadronamiento) cu maxim 90 zile inaintea prezentarii documentatiei. Daca domiciliati in Madrid, puteti solicita online acest document.
  5. IN CAZUL SCHIMBARII SITUATIEI LABORALE (trecerea de la statutul de salariat la cel de pensionar, de la beneficiar la titular, de la somer la salariat, sau invers): Certificatul care sa ateste dreptul la asistenta sanitara sau documentul de afiliere la Serviciul de Securitate Sociala, emis de INSS (Institutul Național de Securitate Socială), în care solicitantul sa fie inscris ca titular sau beneficiar al acestui drept.

Solicitarea cardului de sanatate in numele altei persoane

Solicitarea in numele unui minor se poate face doar de catre parinti sau tutori legali.

Solicitarea in numele unei persoane discapacitate se poate realiza doar de catre tutorele legal, acesta legitimandu-se cu documentul sau de identitate si prezentand sentinta judiciala de discapacitate.

Solicitarile cardului in numele altor persoane, cu exceptia cazurilor anterioare, trebuie sa contina o imputernicire semnata de persoana care autorizeaza si cópii dupa documentul de identitate sau NIE in vigoare ale persoanei care autorizeaza si ale celei autorizate.


Alte informatii despre asistenta medicala acordata cetatenilor straini neinregistrati sau neautorizati sa rezide in Spania, puteti gasi AICI